Senior Research Fellow of Malaysia Institute of Transport

Hari ini secara rasmi saya bertugas di Malaysia Institute of Transport (Mitrans) sebagai Senior Research Fellow. Alhamdulillah, semua keluarga MiTrans menerima saya dengan baik. Kebetulan pada hari ini merupakan lawatan kerja Distinguish Professor Dr Alan Mckinnon pakar dari UK dan Dr Ruth dari Thailand ke MiTrans. Di sana saya diperkenalkan kepada beliau dan juga keluarga MiTrans. Perbincangan mengenai post-graduate program dan geran penyelidikan merupakan agenda utama kepada lawatan ini. Disamping itu, saya sempat berbincang dengan Dr Ruth Banomyong, dari Tammasat University mengenai publication. Yang menarik, di universiti beliau, pensyarah akan dianugerahkan RM50,000 jika dapat menerbitkan artikel dalam ranking tertinggi dunia, manakala RM20,000 jika menerbitkan dalam top ranked jurnal...menarik sungguh!

Comments

Nurzeatul said…
Congrats Zaidi!! The mystery solved...U g MiTrans rupanya...nanti nak panggil meeting Mini IID!
Nurzeatul. Terima kasih. InsyaAllah, kalau dijemput, saya akan ke UiTM Johor.
Unknown said…
tahniah dr.zaidi...

dr, saya one of r.a mitrans...
saya berminat untuk berdiskusi dengan dr.ruth...
boleh dr berikan email beliau?

terima kasih

Popular Posts