Pengguna...begitulah

Dua tiga hari ni internet buat hal pula. Slow betul, terutamanya Yahoo. Saya cuba tunggu beberapa lama, masih slow. Nak tengok message pun masalah. Nasib baik boleh access utusan malaysia dan berita harian. Kalau tidak lagi boring. Kadang-kadang terfikir saya, streamix yang saya bayar tu berbaloi ke? Tak selalunya mengikuti apa yang ditawarkan dahulu. Saya pernah test kelajuan internet ni, sah tak sampai kelajuan yang ditawarkan. Saya rasa tak seronok kalau pengguna patut dapat service lagu ni. Dulu pernah satu taman di kawasan saya kena kejutan elektrik berlebihan. Habis semua peti ais, televisyen, penghawa dingin, semua barang elektrik yang terpasang atau tak dicabut dari plug, habis terbakar. Masa tu saya tengah guna laptop dan kipas. Terkejut saya bila nampak charger laptop saya berasap dan kipas tu turun naik kelajuannya. Lepas tu saya terus ke stor TNB. Ada beberapa orang di sana tengah dok sibuk buat kerja. Satu barisan taman saya mengadu, habis barangan elektrik depa, termasuk beberapa barangan elektrik saya. Kami buat aduan, biasala, jawapannya...apa jawapannya depa tak bersalah, so kami bersalah. Tak dapat pampasan. Kita pulak kena beli peti ais, televisyen, kipas, penghawa dingin baru, main ribu-ribu tu...begitulah...

Comments

Popular Posts