Bila IID semakin dekat


Bila IID semakin dekat, maka bermacam-macam ragam yang saya lihat. Pertamanya dari IRDC sendiri, sekretariat berusaha keras supaya IID kali ini lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Untuk menyelaras 350 produk adalah satu cabaran "camel". Dari sudut penyertaan, tapak pameran, booth, publisiti, penghakiman, penyediaan makanan, press conference, dan aturcara diambilkira secara teliti. Ini merupakan IID terbesar yang pernah dianjurkan oleh UiTM. Keduanya ragam peserta-peserta IID sendiri. Bagi yang berpengalaman, mereka tidak terlalu resah dengan ketibaan IID. Bagi peserta baru pula, IID merupakan medan untuk berjaya atau menghampakan. Sebab reason kedua itu, menyebabkan mereka terlalu sibuk dengan penyediaan poster, dan bahan-bahan pameran lain. Macamana nak sediakan poster ni Zaidi, bila agaknya kita boleh meeting? Begitulah berbagai ragam yang saya terima, kalau tak melalui perbualan telefon, bertentang mata dan SMS. Surat pertandingan dah dapat ni, tapi saya tak buat apa-apa! Saya kata, jangan risau, kita ada banyak masa, kalau nak buat poster saya dah ada orang yang akan membuatnya. Kalau nak tips lebih sedikit nanti kita akan buat meeting. Meeting meja bulat. Berbincang, macamana nak bertanding di IID. Okay? InsyaAllah, kita akan berjaya semuanya...Itulah dia bila IID semakin dekat.

Comments

Popular Posts