Bengkel Pluto Software

Tanggal 31 Oktober 2007, saya, faizal, razi dan azma ke UiTM Shah Alam untuk bengkel Exploring urban trasnport strategy formulation with PLUTO, software untuk kegunaan transport research. Kami bertolak dari UiTM Segamat pada pukul 5.00 pagi dan singgah dai perhentian seremban. Pengajar di tempah khas dari University of Leeds, UK (Dr. Nick Marler) dan University of Indonesia (Dr. Tri Tjahjono). Banyak benda yang saya belajar. Walaupun baru, tapi ianya dapat menambahkan pengetahuan kita terutamanya dalam research. Ramai yang bertanya kepada saya, bidang apa yang menjadi keutamaan research saya. Pada saya, research tidak ada batasan. Saya kalau boleh hendak belajar semua ilmu Allah ini. Buat masa sekarang saya sudah faham portfolio management, investment management, derivatives and options, banking law, banking operations, waqaf management, MIS dalam port industry, e-commerce, dan....Kalau boleh kita explore pengetahuan baru, dan sebarkan pengetahuan ini dalam jurnal, pembentangan kertas kerja, pertandingan rekacipta dan paling kurang dalam kolokium. InsyaAllah semua pihak akan dapat menafaat.

Comments

Popular Posts