Feri Penang di Geneva?

Pertama sekali bila saya sampai di Lake Geneva, teringin sangat saya nak naik bot kat situ. Teringat saya di kampung halaman. Feri Penang tu dah jadi pengangkutan utama saya untuk ke seberang pulau untuk beli setem. Kenapa setem?, nanti saya cerita dalam episod lain. Bila naik feri rasa seronok sebab boleh berangan macam-macam. Perasan nak jadi kapten kapal la, naik five-star cruise macam Queen Elizabeth II, dan lagi best kalau rasanya feri nak tenggelam kita yang jadi hero macam superman, selamatkan semua orang. Hah..tu masa budak-budak la. Saya, Intan, Prof. Norma, dan lain-lain pun ambil peluang naik bot cross tasik ke seberang. Naik percuma aje sebab tiket yang kami beli cover semua jenis transport yang ada di Geneva. Apa aje yang percuma berkaitan dengan tiket transport tu, kami gunakan, sebab tak terasa sangat habis duit beli tiket tu. Bila dah naik bot, sah macam feri penang-tanjung, bukan dari physicalnya tetapi perasan berangan yang dulu yang sama!

Comments

Popular Posts