Bertemu Rakan Darjah Enam

Dari kiri-Diana, Faezah dan saya-masa bujang
Lokasi: Scotland, UK

Masa saya makan udara di UK beberapa tahun dahulu, saya paling terkejut. Ada seorang perempuan tanya saya, awak Norzaidi kan? Pernah belajar di sekolah rendah...(nama sekolah tak boleh disiarkan atas sebab-sebab hakcipta). Heh, lagu mana minah ni kenai aku? Aku ni bukannya artis atau penyanyi tarian gelek. Er...saudari boleh saya tau siapakah gerangan yang bertanya ini? Lagak saya yang begitu sopan lagi lembut. Ala...Zaidi!, ni aku..Diana, classmate hang kat sekolah rendah dulu. Hah..kecilnya dunia. Dah lama tak berjumpa, sekarang jumpa ke UK. Kalau hang nak tau, Faezah Abdul Aziz pun tengah dok mengaji kat sini. Azlan Harun dah jadi askar, bawa Nuri. Fadzri Jaafar pun dah habis mengaji di UK. Bila teringatkan nama tu, saya terkenangkan masa saya dan Fadzri main basikal BMX. Fadzri tu my best friend la. Jangan fikir bukan-bukan! Rasa seronok buat saya nak pitam, sebab tak sangka dapat bertemu dengan rakan sekolah rendah di UK. Masa tu saya hanya ikut Bahrin, rakan saya di US yang nak jumpa member dia di UK. Kawan Bahrin tu, kawan saya la masa sekolah rendah dulu-Diana! Gempaq punya cerita. Kita tak ingat depa, tapi depa ni ingat saya. Ajaib juga ye...Lepas tu saya dan Bahrin ke Manchester untuk bermalam di sana. Faezah masa tu belajar di Bradford. Dia datang ke Manchester untuk jumpa saya. Hah...kan dah jadi alumni sekolah rendah...Sekarang ni, kalau tak silap, Bahrin dah mendirikan rumah tangga dengan Diana, manakala Faezah dan Fadzri dah bersama, dah ada anak sorang. Paling terbaru, Feazah dah dapat PhD dan sedang bertugas di UPM. Tapi lost contact dengan depa ni...

Comments

Anonymous said…
Em.. my parents didn't give me that name lah.. it starts with 'Dz..' but it's okay, some people have problems remembering names, some people have problems remembering faces.. :D
Anonymous said…
Zaidi, gelak kami baca cerita hang. Bukan Diana lah, nama dia Dzulaiha. dan kalau tak silap nama suami aka abang angkat dia tu Asrol!!. betul tak Dzue?? Juga pembetulan ejaan nama den Faieza. he..he...masa kat US dan kat UK leh buat mini gathering kan , dah kat mesia memasing busy. anyway tabik ngan hang nyer pencapaian sekarang ni.
Anonymous said…
lupalak, tenkiu abadikan gambar aku dlm blog hang ni. teringat masa jalan kat sana, bestkan!!
Sorry le, kalau tersalah nama. Biasa la makin muda...bila tengok gambaq ini teringat kat Scotland. Tak tau bila pi balik. InsyaAllah tahun depan kut...

Popular Posts