Stonehenge

Bergaya ala cekak pinggang di depan Stonehenge UK

Saya ada masuk kelas astronomi, dan belajar pasal stonehenge di UK. Walaupun aliran saya business, saya perlu ambil beberapa subjects sains sebab bachelor saya Bachelor of Science in Business Administration. Teringin betul nak tengok batu yang dikatakan sumber kalender zaman dahulu kala. Bila ke UK, saya mengambil kesempatan untuk melawat tempat bersejarah ini. Dari St. Andrew, Scotland, saya dan Bahrin menuju ke Portsmouth, bermalam di sana di rumah kawan. Keesokan harinya kami terus ke stonehenge yang tidak berapa jauh dari pekan pelabuhan Portsmouth. Kawasan di sini hanya padang rumput. Cantik, dan jalan rayanya beralun-alun. Kalau engkau nak tahu, jalan ni akan terus ke Exeter, tepi laut. Oo...saya mengaku apa yang dikatakan oleh Bahrin. Bila dah sampai saya pun punya la snap sana, snap sini. Untuk dibuat kenangan. Sekurang-kurangnya, kalau orang tanya, saya dah sampai di stonehenge yang terkenal itu. Lepas tengok batu tu, saya balik semula ke Portsmouth. Pengalaman saya sampai di stonehenge, saya ceritakan kepada Prof. Emeritus Dr. Stoner, lecturer kelas astronomi saya. Beliau sangat kagum apa yang telah saya lakukan, sampai dalam surat recommendation saya, dia ceritakan yang saya dah sampai di stonehenge...begitulah batu yang disusun mengikut bulatan dan tahan lama...

Comments

Anonymous said…
Menariknya vacation anda... Putri Zainal SKPTD 84&85
Assalamualaikum wbrt Putri, lama betul tak dengar berita. Bila terima message ni, seronok juga rasanya. My e-mail:zaidiuitm2000@yahoo.com

Popular Posts