Subjek baru


Saya diberikan 4 jam mengajar subjek baru-information technology in business. Agak payah juga untuk mendapatkan syllabus dan scheme of work. Terfikir saya, kalau tak ada syllabus dan scheme of work, macamana nak ajar student. Reference book nak pakai yang mana? Susah tu. Sebab tu saya kalut cari syllabus + scheme of work. Satu hari saya mencari resource person. Al-maklumla, semua tengah sibuk, maka proses tolong menolong agak lambat, dan saya pula budak junior di UiTM Shah Alam, maka lagi lambat proses tolong-menolong!. Kena pula bilik tak ada, kena duduk melilau cari tempat untuk berehat. Saya paling suka duduk di bilik postgraduate PhD. Ada Hairulnizam di sana. Berborak lebih kurang. Ada kawan-kawan offer duduk sementara di bilik tingkat 3, tapi kena kongsi dengan rakan lain. Okay la. Petang kelmarin baru saya dapatkan syllabus dari Timbalan Dekan yang sebelum ini menguruskan hal-ehwal syllabus. Bila tengok syllabus, subjek yang kena cover computer hardware, organizations and information tehcnology support, computer software, managing organizational data and information, telecommunication & Networks, intranet & internet, dan etc. Okay juga tu, sebab sangat-sangat berkaitan dengan PhD saya. Petang ni baru boleh cari buku rujukan, nak baca...

Comments

Fibo said…
HAPPY NEW YEAR :)

Popular Posts