Booth UiTM


Di setiap pertandingan rekacipta, UiTM perlu rancang dengan penuh teliti, cermat dan amanah bagi memilih rekabentuk booth untuk disesuaikan dengan jumlah booth dan saiz tapak pameran. Harga tapak pameran agak tinggi, hanya sekangkang ungka, harganya mampu mencecah puluhan ribu. Kena pula produk UiTM memang banyak, so, kena susun setiap booth supaya muat dengan tapak yang disewa. Ada orang berkata, UiTM bolehlah hantar banyak produk sebab depa ada ramai pensyarah! Tapi bagi saya rasa ianya lebih sesuai kalau kita sebut, UiTM bolehlah hantar banyak produk sebab kebanyakkan produknya bukan re-cycle dan ramai pensyarah yang kreatif dan berinovasi. Pernah di MTE 2007, booth UiTM memenangi anugerah booth yang paling banyak informasi. Rasa best betul masa tu. Untuk pengetahuan, setiap produk akan diberikan satu booth termasuk poster untuk digantung di booth berkenaan. Alas meja kena bawa sendiri, itu pun kalau rasanya nak bawa pasu bunga plastik siam pun buleh, nak bagi nampak seri sedikit. Tapi, kebanyakkan kami tak sempat nak fikir bagi lawa booth, sebab yang paling penting tampal additional information bagi produk yang dipertandingkan. Kerusi dibagi sebuah. Kena gilir-gilir share dengan ahli research. Kalau rasa nak bersila pun buleh, sebab sapa pun tak larang. Bila orang datang melawat, kena explain sebab yang datang tu kadang-kadang potential customers. Kalau budak sekolah juga kita explain juga, terlopong depa dengaq kita explain. Tanya balik kat depa...adik faham tak? Takkk fahammm...macam tu la selalu...

Comments

Popular Posts