Makan malam CSSR 2006/2007

Dr. Wan bersama baju batik warna coklat milo

Tema pakaian pada makan malam CSSR 2006/2007 di Sunway Lagoon Resort, warna merah. Huh! Betul ke Murni? Murni pegawai eksekutif kat IRDC, jawab, betul Encik Zaidi, kena pakai baju warna merah. Masa tu saya dok teringat, mana ada aku baju warna merah! Kena pi beli nih. Saya terus ke rumah dan bawa Intan ke Subang Prade, cari baju warna merah. Semua tak padan, sebab warna kulit saya amat tak sesuai dengan warna merah, hitam dengan merah, jadi kombinasi warna yang amat janggal. Belek punya belek, saya ternampak sehelai baju Arrow, warna merah hati, okay juga. Terus beli. Malam tu saya pakai baju baru warna merah hati, macam orang lain. Ada yang pakai baju melayu merah menyala, merah hati, merah cili, dan merah api. Di majlis makan malam tu, saya dan Intan ke meja yang disediakan oleh penganjur. Kawan baik saya, Prof. Madya Dr. Wan Shabudin, Timbalan Dekan, Chemical Engineering, mengambil tempat di sebelah saya. Awat hang tak pakai baju warna merah! Orang lain pakai...Ada kawan menyakat Dr. Wan. Hah..mana aku tau, depa kat mai...aku mai. Tak tau kena pakai baju warna merah...ni baju warna cokelat milo boleh kot...sama kaler dengan merah..Lepas tu kami pakat ramai-ramai gelak sebab kami tau Dr. Wan memang kelakar. Di Seoul dulu, Dr. Wan memang sporting, sentiasa buat kami tak kering gusi. Ada yang menyakat, Dr., dah dapat pangkat datuk ke? Memang la, aku dah jadi datuk...datuk cucu...Ketawa kami lagi, satu meja...Intan hanya senyum dan diam...

Comments

Popular Posts