Dr. Wan Shabudin

Dari kiri: Mat Som (Che Moi Tamat-dalam bahasa Korea), Dr. Wan, Saya, Intan

Saya memang berkawan baik dengan Dr. Wan. Apa taknya perangai kami pun serupa. Lawak! Begitula semua orang kenai dengan Dr. Wan. Masa di Korea dulu, Dr. Wan buat lawak sampai orang pecah perut. Apa taknya, kami semua ni memang tengah dok lapar masakan melayu. Dr. Wan dengan selamba sembang yang depa satu bilik dah siap masak, ikan terubok bakar tarik belakang sama nasi kandar mamak syed seksyen 3, sambil menunjukkan bekas plastik kedai mamak kepada kami. Ramai yang percaya tak musykil. Lepas tu kami pakat serbu kat booth depa. Hah! ni dia ikan bakaq terubok tarik belakang sama nasi kandaq mamak syed, sambil menunjukkan bekas makanan dia kepada kami. Ceh...ikan lauk sardin dengan nasik putih ajo..kah!kah! Dr. Wan ketawa...gamat kontingen Malaysia masa tu. Satu lagi yang paling tak boleh lupa, bila kami semua pakat nak beli ole-ole kat keluarga di Nam-dae-mun. Kami semua keluar awal, pukul 6.00 pagi ke Nam-dae-mun-syurga brooch. Saya dan Intan pergi sendiri, manakala Din, gang hot-cat dan Dr. Wan satu kumpulan. Kami berjumpa di Nam-dae-mun, dan masa tu kami semangat untuk membeli brooch yang dikatakan begitu murah. Dikatakan di Malaysia harga mencecah RM40-50 tapi di sini harganya hanya RM10-15 aje. Masa dok 'menyebuk' membeli (bukan lelaki) tetapi kaum ibu, kami baru perasan. Mana Dr. Wan? Sorang pun tak nampak dia. Kami pun dok cari dia. Bila tak jumpa, kami pun terus ke COEX, tempat pertandingan rekacipta. Di sana kami berjumpa dengan Dr. Wan. Beliau sengih aje dari jauh. Hah..Dr. hang pi mana tadi? Kami pakat dok cari tadi...tersangkut kat kedai mana tadi? Dak..aih...aku terlena dalam subway...tup-tup hangpa dah tak dak. Aku sorang-sorang cari balik ke Nam-dae-mun. Nasib baik aku jumpa dengan group UMT, terus aku joint depa. Hang ni tak kejut aku langsung masa dalam subway tadi...Kah!kah!kami pun pakat gelak lagi...begitulah Dr. Wan...

Comments

Popular Posts